PLASTIČNE VREČKE

Začela se je kampanja Imam svojo vrečko

Ljubljana, 1. september 2018
Z današnjim dnem se je ozaveščevalna kampanja s sloganom “Imam svojo vrečko!”, ki jo je pripravilo Ministrstvo za okolje v sodelovanju s trgovci, nevladnimi organizacijami in društvi, dvema zbornicama ter z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport ter Zavodom Republike Slovenije za šolstvo. Kampanja bo potekala v trgovinah ves september, v vseh slovenskih osnovnih šolah pa celo šolsko leto 2018/2019.

Foto: Plakat za šole, vir: MOP

Namen akcije je opozarjanje na vpliv pretirane potrošnje lahkih plastičnih nosilnih vrečk na okolje.

Plastične nosilne vrečke imajo zelo majhno maso, obenem pa so močne, obstojne in poceni. To so glavne lastnosti, ki so pripomogle k njihovi razširjeni in masovni uporabi. Posledica sedanje ravni potrošnje plastičnih nosilnih vrečk je visoka raven smetenja okolja in neučinkovita raba virov. Smetenje s plastičnimi nosilnimi vrečkami povzroča onesnaženost okolja in povečuje močno razširjen problem smetenja vodnih teles, kar ogroža vodne ekosisteme po vsem svetu, so pojasnili na okoljskem ministrstvu.

Najbolj problematične so prav najtanjše vrečke, ki jih uporabniki zelo redko ponovno uporabijo. To pomeni, da hitreje pristanejo med odpadki, zaradi njihove majhne mase pa bolj pogosto smetijo okolje, kjer se ne razgradijo tudi več kot sto let.

Foto: Plakat za trgovine, vir: MOP

Po besedah organizatorjev je poudarek kampanje na pomenu preprečevanja odpadkov kot sklopa najpomembnejših ukrepov za čim manj nastalih odpadkov.

“Zato se vsebina ne osredotoča na pravilno ravnanje z odpadnimi lahkimi plastičnimi nosilnimi vrečkami, ampak na bolj trajnostno potrošnjo – vsako vrečko čim večkrat uporabimo, ker tudi s tem vsak posameznik vpliva na kakovost okolja, v katerem živimo,” so pojasnili.

S sprejetjem sprememb uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo se je Slovenija zavezala k omejitvi na največ 90 lahkih plastičnih nosilnih vrečk na osebo do konca leta 2019 in 40 takih vrečk na osebo do konca leta 2025.

Kampanja je namenjena širši javnosti, s poudarkom na izobraževanju otrok, so še dodali na okoljskem ministrstvu.

Uredništvo