REFERENDUM

Vili Kovačič: “Vladi se mudi navidezno, hoče le prvo lopato!”

Koper, 24. avgust 2017
Z današnjim dnem se je uradno začela referendumska kampanja o zakonu za izgradnjo drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom. Potem ko je zakon povzročil nesoglasja med političnimi strankami, strokovno javnostjo in civilnimi gibanji, je njegova usoda pristala v rokah volivcev. Ti bodo čez dober mesec o trenutno največjem infrastrukturnem projektu v državi odločali na referendumu.

Foto: YT

Zakon, ki ga je pripravila ministrstvo za infrastrukturo, temelji na javno-javnem partnerstvu, v katerem bi več zalednih držav sodelovalo pri financiranju projekta, hkrati pa je vlada podelila koncesijo za izvedbo investicije družbi 2TDK, ustanovljeno prav v ta namen. Zakon so podprli le koalicijski poslanci, opozicija in del stroke pa so mu prižgali rdečo luč.

Na dogajanje so se naposled odzvali še v civilni družbi, najbolj v gibanju Davkoplačevalci se ne damo. Njihov vodja Vili Kovačič je namreč s pomočjo političnih strank, predvsem opozicijske SDS, zbral dovolj podpisov za razpis referenduma.

Kovačič je napovedal ostro kampanjo, s katero naj bi volivce prepričal, da je vladni predlog zakona nesprejemljiv.

“Rekli bomo bobu bob in ne bomo prizanesli niti predsedniku vlade! In ne bomo politično korektni!”je bil natančen Kovačič.

Kot je povedal, se bo referendum zgodil zaradi vlade, ki se ni hotela pogovarjati o spremembi trase, ta pa je srž problema pri drugem tiru.

“Mi hočemo normalno dvotirno železnico po najboljši ceni, brez korupcije in uničevanja okolja. In enkrat hitreje od vlade, saj nas bodo sicer Avstrijci prehiteli, Luka Koper pa bo stagnirala,” je razloge proti zakonu navedel pobudnik referenduma.

Zahteve, ki jih z referendumom naslavljajo na vlado, so v gibanju poimenovali 5 X B.

“Brez korupcije, bistveno hitreje (dvakrat hitreje zgraditi tir) in ceneje (trikrat), brez obremenitve okolja (sekanja tinjanskega gozda), brez slepega črevesa (zavoja proti Trstu), brez posledic za naše zanamce in za razvoj na zdravih osnovah brez uničevanja kmetijske zemlje,” je razložil Kovačič.

Vlada na drugi strani zatrjuje, da bi bil padec zakona o drugem tiru škodljiv za državo, saj po besedah vodje projekta Jureta Lebena, ni pomemben le za Slovenijo, temveč tudi za regijo in celotno Evropo.

Kampanjo za referendum organizira jedro tridesetih organizacij, ki so prispevale ali zbirale podpise, je dejal prvopodpisani Kovačič.

“Politične stranke opozicije (žal brez Združene levice), to so Nsi, SDS, SLS, NLS, ter Glas za otroke, Zeleni, stranka ReSet, Krščanski socialisti, Socialna opcija ljudstva, Eko krog itd.,”je naštel nekatere.

Da bi referendum uspel, mora več volivcev glasovati proti zakonu, hkrati pa mora proti zakonu glasovati najmanj 20 odstotkov vseh volilnih upravičencev, torej okoli 340.000 volivcev. Slednje je v veljavi od sprememb ustave leta 2013 in zagotavlja strožje pogoje za zavrnitev zakonov.

Vili Kovačič začenja kampanjo odločno in optimistično, pripravljen pa je tudi na nadaljnje korake.

“Pričakujem zmago na referendumu, evalvacijo alternativnih rešitev z izborom najboljše trase, mednarodni razpis za izvedbo del in izbor najboljšega ponudnika ter bistveno pospešitev gradnje. Vladi se mudi le navidezno, v resnici hoče le prvo lopato,”je zaključil pobudnik referenduma in vodja gibanja Davkoplačevalci se ne damo.

 

Nataša Fajon