SKOZI ČAS

Stečajni postopek Slavnika trajal dvajset let

Zametki avtobusnih prevozov na slovenski obali segajo v leto 1946, ko je nastalo Avtopodjetje Koper, ki je v svojem voznem parku imelo le deset kamionov, a je že leto kasneje poleg novega imena “Avtopodjetje Adria” dobilo prvi avtobus – Fiat 626.

Mercedes Benz O6600H v Kopru na Semedelski cesti, v šestdesetih letih, vir: Slavnik Koper

Družba Slavnik Koper je nastala z reorganizacijo in pripojitvijo posameznih lokalnih podjetij leta 1958, leta 1963 pa se jim je pripojilo še podjetje “Istra-auto Umag”, s čimer se je začela delitev in specializacija dela – avtobusni promet pri Slavniku, tovorni promet pri Istra-autu.

Zaradi različnih razvojnih naravnanosti se je Istra-auto Umag z vso tovorno dejavnostjo leta 1971 sam izločil, od leta 1974 dalje pa so se odcepljala ostala podjetja, ki so se v obravnavanem obdobju izoblikovala oz. pridruževala matičnemu podjetju. Tako je matično podjetje “Slavnik Koper” leta 1977 ostalo samo s svojo osnovno prometno dejavnostjo.

Leta 1993 se je upravni odbor po daljši agoniji odločil za stečaj družbe, njeno dejavnost in večino zaposlenih pa je odkupila “Avtošola I&I d.o.o.”. Preimenovano podjetje “I&I Avtobusni prevozi” je leta 2004 zamenjalo lastništvo, novi lastnik je postala francoska multinacionalka “Vivendi Universal”.

Tri leta kasneje so se francoski lastniki “Vivendi Universal” preimenovali v “Veolia Environnement”, s tem pa so nova imena dobila tudi vsa hčerinska podjetja. Ime “I&I Avtobusni prevozi” se je tako spremenilo v “Veolia transport Dolenjska in Primorska d.d.”

Na začetku leta 2013 se je po dvajsetih letih zaključil stečajni postopek podjetja Slavnik International, maja istega leta pa je Veolia Transport zamenjala lastništvo in posledično tudi ime v “Arriva Dolenjska in Primorska d.o.o.”, pod katerim nekdanji Slavnik poznamo še danes.

K. P.

Povezane vsebine:

Na brolih so se včasih zbirali trgovci

Zaključek vodovoda na nekdanjem Da Pontejevem trgu

Koprske soline