GLEDALIŠČE

Sezono v Gledališču Koper bo s festivalom za mularijo Pri svetilniku začel Kekec

Koper, 27. september 2017
Gledališče Koper začetek letošnje sezone posveča mladim. V soboto bo namreč startal že sedmi Festival gledaliških predstav za mularijo Pri svetilniku, ki bo trajal vse do 18. oktobra, ponudil pa bo 38 dogodkov.

Foto: Gledališče Koper

Program letošnjega festivala Pri svetilniku so predstavili na današnji novinarski konferenci v foajeju Gledališča Koper. Direktorica gledališča Katja Pegan je poudarila, da je festival nastal kot nadaljevanje obsežne produkcije Gledališča Koper za najmlajše, saj so želeli, da jim lastno produkcijo predstavijo čim bolj strnjeno, otroci pa si predstave ogledajo v organizaciji šol in vrtcev. Pričakujejo, da bo letošnji 7. festival, ki šteje 38 dogodkov, največ doslej, in bo potekal od 30. septembra do 18. oktobra, obiskalo okoli 5.000 obiskovalcev.

Učenci prve triade OŠ si bodo lahko ogledali predstave Loli, Boli in svet, poln čudes Vanje Korenč, Renate Vidič in Gregorja Geča ter eno prvih uspešnic koprskega gledališča za otroke, Modro pišče Maje A. Vidmar v režiji Katje Pegan; učencem druge triade so namenili krstno uprizoritev Kekca, odrsko priredbo Vandotovih zgodb v režiji Renate Vidič, in Živalske novice Primoža Suhodolčana, učence zadnje triade pa vabijo k ogledu predstav Butalci Frana Milčinskega v režiji Jaše Jamnika. Za slednje, devetošolce so poleg tega pripravili še nastop Igorja Sakside in Roka Terkaja – Trkaja z naslovom Kla kla klasika, v katerem mladim gledalcem ponudita izbor slovenske poezije v raperski predelavi, vsi otroci pa si bodo v okviru festivala lahko ogledali še muzikal Maček Muri v izvedbi SLG Celje.

V okviru 7. festivala gledaliških predstav za mularijo so v Gledališču Koper pripravili tudi otroško delavnico An ban in niz tako imenovanih Učnih ur o gledališču, ki jih bo vodila Vanja Korenč. Učne ure so prilagojene starostnim skupinam učencev, na njih pa bodo lahko spoznali ustroj gledališča in poklice v njem. Poleg teoretičnega obsegajo tudi praktični del, kar pomeni, da se bodo otroci lahko v igralskih improvizacijah preizkusili tudi na odru.

Festivalsko premiero Kekec, po zgodbah Josipa Vandota, sta predstavila dramaturg Miha Trefalt in avtorica dramatizacije ter režiserka Renata Vidič. Trefalt je poudaril, da so priredbo, ki je nastala po treh zgodbah o Kekcu (Kekec in Prisank, Kekec in Pehta, Kekec in Bedanec), na program uvrstili zaradi 100-letnice, ki jo naslovni literarni junak praznuje prav v tej gledališki sezoni. Na novega leta dan 1918 je namreč v mladinski reviji (Mladinski list) Zvonček izšlo prvo nadaljevanje (od skupaj 12) prve Vandotove pripovedke Kekec na hudi poti.

Renata Vidič, ki je tri Vandotove zgodbe priredila za oder je poudarila, da je vsem trem skupno to, da se Kekec v njih ne pojavlja kot junak, kakršnega poznamo iz filma, ampak kot fant, ki se v pustolovščine zaplete po lastni krivdi in le zato, ker ne upošteva nasvetov starejših. Dodala je še, da so Vandotove zgodbe namenjene tudi starejšim gledalcem, saj liki Bedanc, Pehta, Prisanek in Kosobrin na nek način predstavljajo sodobne izobčence, ki jih je družba zaradi njihove drugačnosti ali nenavadnosti izločila. Po besedah režiserke se izvirne Vandotove pripovedke močno razlikujejo od treh filmskih ekranizacij, v uprizoritvi pa se soočimo tudi s smrtjo, ki je hkrati semistificirana in detabuizirana.

Foto: ilustracija Tine Leskovšek

Vidičeva je hotela mladim pokazati, da so Kekci tudi danes med nami, zato je uprizoritev prepletla z veliko glasbe in petja, v kateri seveda ne manjka zimzelena Kekčeva pesem, ki jo je skladatelj Marijan Vodopivec napisal posebej za drugo filmsko upodobitev Kekca.

Na novinarski konferenci so spregovorili še o projektu kulturno-umetnostne vzgoje Prvi prizor: Gledališče kot prostor učenja simbolnih jezikov, v katerem kot projektni partner sodeluje tudi Gledališče Koper, pristopile pa so osnovne šole iz Kopra, Marezig, Šmarij pri Kopru, Škofij, Lucije, Hrpelj, OŠ Vojke Šmuc iz Izole ter Gimnazija Koper in Srednja šola Izola. Projekt, ki ga sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada in Republika Slovenija, poteka pa pod okriljem Drame SNG Maribor, temelji na sodelovanju kulturno- umetnostnih na eni in vzgojno-izobraževalnih institucij na drugi strani. Vzpostaviti želi preprost model oblike sodelovanja med umetniki in pedagogi, ozavestiti profesionalno gledališko produkcijo kot celovit spekter izraznih sredstev in tako postaviti gledališče na zemljevid zanimivih vsebin za otroke in mlade. V okviru projekta bodo za strokovne delavce prej omenjenih šol v sodelovanju s strokovnimi partnerji pripravili tudi prvo strokovno izobraževanje z naslovom Dialog med umetnostjo in vzgojo.

V nadaljevanju projekta Prvi prizor pa želijo vsi sodelujoči še tesneje sodelovati s šolami, učitelji in učenci, ter zanje razvijati inovativne programske vsebine, ki bi jim utegnile približati gledališče in jim pomagati razumeti to vrsto umetnosti.

Povezane vsebine:

Premiere Gledališča Koper ponujajo vpogled v razmišljanje naših sosedov

Topel sprejem za Gorana Vojnoviča v Tartinijevi hiši

S pesniško zbirko Vanje Pegana se upočasni čas, izostri dojemanje lepote in poglobi občutenje sebe

Glavna nagrada Družini Roka Bička, Ivanu Janeza Burgerja pa največ nagrad

NF