AKTUALNO

Referendum o drugem tiru ni uspel

Zakon o drugem tiru je prepričal državljane in državljanke, saj so volivci ob nizki udeležbi zakon podprli v skoraj vseh volilnih enotah, razen volilni enoti Ljubljana Center in Kranj.

Referenduma se je udeležilo okoli 20 odstotkov volilnih upravičencev v vseh volilnih enotah, udeležba je med nižjimi v samostojni Sloveniji. Za zakon je glasovalo 53,5 odstotka volivcev, proti 46,5 odstotka. Najbolj prepričljivo so ga podprli na v Ptuju, kjer pa je bilo najmanjše število volivcev, največji obisk je bil v volilni
enoti Postojna.

Gre za sicer pomemben razvojni projekt za slovensko prihodnost, a je bilo veliko polemik na račun plenjenja davkoplačevalskega denarja. Predvsem neudeleženci na referendumu so dali zeleno luč vladi, da prične z gradnjo, kinaj bi se predvidoma začela novembra.

Zakon o drugem tiru železniške povezave med Divačo in Koprom ureja način izvedbe investicije, gradnjo in upravljanje drugega železniškega tira Divača – Koper. Cena drugega tira v zakonu ni določena, vendar je določeno financiranje ter odplačevanje. Določa podjetje, ki bo koncesijsko upravljala progo 45 let, kapitalske vložke lahko v manjšem deležu kot Slovenija vplačajo tudi zaledne države. Četrtina sredstev je načrtovana iz evropskih razpisov,
tretjino naj bi predstavljala posojila Evropske investicijske banke in SID banke.

Z izidom so bili zadovoljni v koprski občini, župan Boris Popovič je priznal, da zakon ni popoln, vendar bo dal bolj razvito železniško povezavo med Divačo in Koprom, ki je za tukajšnje prebivalce zelo pomembna.

Pobudnik referenduma Vili Kovačič je kot vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo že napovedal, da se bo sedaj obrnil na ustavno sodišče za oceno ustavnosti infrastrukturnega projekta.

Po podatkih Državne volilne komisije je davkoplačevalce nedeljsko odločanje stalo 3,3 milijona evrov.

Vir: DVK
Tekst: jn