OBALNI MEDIJI SO ZAKON

Radio Capris – Za uspešno prihodnost je potrebna pozitivna vizija

Radio Capris, najmočnejša radijska hiša na Obali, je v novo medijsko sezono stopila z močnim vetrom v jadrih. V letošnji pomladi so že prenovili popoldanski del programa, zaupali so ga simpatični Klari Beltram, ki zdaj skupaj z jutranjo ekipo tvori močan program, v zgolj slabih štirih mesecih je podrl vse rekorde poslušanosti. Nato se je vodstvo odločilo, da upravljanje blagovne znamke Radia Capris prepusti izkušenemu medijskemu strokovnjaku, Robertu B. Dedušu, ki je do zdaj sodeloval z največjimi medijskimi hišami predvsem v ZDA, Turčiji, Srbiji, na Hrvaškem, v Avstriji in Nemčiji.

Prav slednjega smo povabili k pogovoru, da nam razkrije nekaj več o načrtih Radia Capris.

Voditelji Radija Capris z leve proti desni: Matej ARH, Žiga RUSTJA in Klara BELTRAM. Foto Jaka Ivančič

Po rodu Štajerec, po nazorih svetovljan, pravite?

To prvo se vsekakor sliši v govoru, drugo pa je skrajno pomembno, ko govorimo o poslu in medijski strategiji. Ta del Slovenije je bil tradicionalno vedno najbolj svetovljanski, saj je pristanišče zgodovinsko predstavljalo vrata v svet in iz njega. Zato sem vesel, da ustrezam svetonazoru okolja in bom lahko svojo kariero gradil ravno tukaj, kjer se za uspeh trdo gara, a se ga pristno ceni.

Kam gre Radio Capris v prihodnje?

Naprej. Predvsem pa v smeri utrjevanja položaja, ki ga že ima, in zaupanja, ki ga je že nekajkrat v svoji preteklosti izgubil. Radio Capris, kot najmočnejša radijska hiša na Obali, nima prostora eksperimentirati s prijemi, ki so družbeno neodgovorni, zato bomo z ekipo stavili prav na lokalnost, posebnost jezika in povezovanje s tradicijo Obale. Predvsem pa želimo biti zaupanja vreden partner tako poslušalcem/kam kot poslovnim partnerjem, s katerimi bomo zgodbo o uspehu gradili še naprej.

Zadnje čase vas povezujejo s politiko. Kako odgovarjate na te namige?

Mediji smo vedno na udaru, saj je meja med nami in politiko velikokrat zelo tanka. Pa vendar, kot sem že povedal, smo medij, ki stavi na družbeno odgovornost in trajnostni razvoj, zato ne želimo biti nikogaršnji oz. obarvani z barvami politike. Smo samosvoji, med seboj popolnoma drugačni in ravno ta drugačnost nas naredi tako uspešne. Sicer pa prihaja čas pred županskimi volitvami, zato bo tovrstne oznake pričakovati tudi v prihodnje, a z ekipo razmišljamo v smeri, ki ni omejena na štiriletni mandat, ampak gleda desetletja naprej in je pripravljena ustvarjati nove programske in vsebinske standarde ter postavljati nove rekorde poslušanosti, ob tem pa želi tudi pokazati, da v Sloveniji zmoremo znanje in uspehe tudi izvažati.

Česa se lahko poslušalci veselijo v prihodnje? Še več nagradnih iger?

Radio Capris je v svojih promocijskih aktivnostih vedno inovativen in poizkuša preverjene oglaševalske mehanizme prevajati in prilagajati lokalnemu trgu. Na to smo ponosni in zagotovo bomo svojim oglaševalskim partnerjem zagotavljali inovativen pristop, ki je prilagojen lokalnemu poslušalcu, ki je zelo drugačen od povprečja v ostalih delih države. Prav zato se pri vsaki pripravi vsebin in promocijskih aktivnosti vedno vprašamo, kaj ima Obala od tega? Če odgovora ne najdemo oz. je ta negativen, se projektov ne lotevamo, ker bi s tem hitro izdali identiteto okolja. Poslovno gledano se to zdi tvegano, ampak Radio Capris teče maraton, ne teka na 100 metrov.

Kakšni so poslovni izzivi Radia Capris?

Predvsem je pomembno izpostaviti razliko med konkurenco, ki je v svojem delovanju vsekakor kakovostna in dobrodošla. To nas žene naprej in nam ne dovoli počivati. Vsekakor pa bi bilo dobro, da regulator poskrbi za nadzor zakonskih določb, saj se velikokrat zgodi, da se cene oglaševalskega prostora nižajo do te mere, da nam ni jasno, kako lahko v prihodnje lokalni radio sploh preživi. Verjamemo v pravno državo, zato ni strahu, da tega v prihodnosti ne bi uredila. Predvsem pa si želimo ustvariti konkurenčno okolje za razvoj medijskih kadrov in biti družbeno odgovoren delodajalec. Za poslovni uspeh ni potrebno veliko, potrebno je le manj pohlepa in več občutka za sodelavce, brez katerih poslovni uspehi niso možni.

Kako so vas sprejeli v ekipi?

Čudovito. Imam najboljše sodelavce, s katerimi včasih pozabimo, da moramo domov. Ta duh podpiranja drugačnosti, ki ga negujemo, je tisto, kar je zame najbolj pomembno, saj se zavedam, da v primeru, da to izgubimo, postanemo sterilni in ne bomo zmožni ustvarjati najlepših zgodb na Obali. Zdaj so si zadali nalogo, da me naučijo »ištrijanščine«, da jim ne delam sramote s “totim” in “ovim”. Predvsem se velikokrat zabavamo na račun mojega močnega štajerskega naglasa. Ampak očitno smo Štajerci z Obalo naredili menjavo; vi ste nam dali Darka Milaniča, ki je NK Maribor poslal v Ligo prvakov, Capris pa je prejel Štajerca, ki bo najboljšo radijsko hišo na Obali postavil ob bok največjim medijem v državi. A tako kot v nogometu, je tudi tu trener popolnoma odvisen od ekipe. In jaz ekipo imam, stavim nanjo in sem hvaležen, da jim lahko zaupam.

Robert B. Dedus je izkušen medijski strokovnjak, ki je do zdaj sodeloval z največjimi medijskimi hišami
predvsem v ZDA, Turčiji, Srbiji, na Hrvaškem, v Avstriji in Nemčiji. Foto: Jaka Ivančič

Kje bo Radio Capris čez 10 let?

Na vrhu. Tja tudi sodi. Sicer pa je naša naloga ustvariti ne le poslovne pogoje, ampak tudi izobraževalne, zato bomo v prihodnje začeli z aktivnostmi, ki bodo zajele predvsem mlade, ki so željni znanja in izkušenj v medijih, oglaševanju in marketingu. Prav tako želimo biti najbolj konkurenčen delodajalec v regiji, saj si želimo prispevati k ustavitvi odhoda mladih v tujino. Pri tem bomo veseli sodelovanja z vsemi občinami, ki imajo zagotovo podoben interes. Četudi smo locirani v Kopru, smo predvsem del celotne Obale, in naš cilj je, da namesto risanja mej pišemo zgodbe o uspehu.

Pravite, da ste usmerjeni na poslušalce. Kaj to pomeni?

Poslušalci so vsekakor del našega programa in vsebin. Naša dnevna naloga je, da so vedno vključeni v vse programske segmente in elemente, saj brez njih in njihove zvestobe ne bi mogli delovati. Vsak odstotek poslušanosti, ki ga imamo, za nas pomeni, da si je nekdo vzel čas in nam ga podaril. Naša naloga je, da tega zaupanja ne izdamo, ampak delujemo odgovorno in ponižno.

Kako ste prišli do slogana Obala je zakon?

Najbolj preprost odgovor doslej. Ker Obalo tvorite čudoviti, delavni in pošteni ljudje, ki se zavedate življenjskih izzivov, a vseeno pogumno vztrajate in vsak dan znova dokažete, da zmorete bolje in več. To vidim, ko stopim med ljudi, ko stojim v vrsti pred blagajno in ko sedem na sestanek s poslovnimi partnerji. Veste, kaj želite, in ne dovolite, da vas kdorkoli vleče za nos. To je Obala in Obala je zakon. In ekipa Radia Capris je ponosna, da lahko ta slogan ponese prek radijskih valov, prek spleta in od ust do ust po vsej Sloveniji.

Na kaj ste najbolj ponosni?

Ko pridem v Maribor in v kakšnem lokalu prek spleta poslušajo Radio Capris. To pomeni, da imamo univerzalno vrednost, ki jo ljudje prepoznajo. Na tem bomo gradili tudi v prihodnje in vesel sem, da sem lahko del odlične ekipe in čudovite zgodbe.

Povezane vsebine:

Radio Capris ne prodaja svojih barv politiki

Radio Capris podira rekorde

Mauro Belac