SKOZI ČAS

Piran je bil pravo ladjedelniško mesto

V okviru Splošne plovbe je kot poseben remontno-ladjedelniški obrat od 1. junija 1956 do 1. januarja 1961 poslovala tudi ladjedelnica, ki se je nahajala na zemljišču sedanjega hotelskega kompleksa Bernardin.

V tem obdobju se je ladjedelnica modernizirala in skoraj v celoti prešla z gradnje lesenih na gradnjo železnih ladij in na remonte večjih prekooceanskih ladij.

Piran pa je bil pravo ladjedelniško mesto že v začetku 19. stoletja. Na Bernardinu so nastajale jadrnice in motorne ladje iz lesa za različne naročnike. Med naročniki so prevladovali Italijani, po vojni pa se je že pojavila kakšna z zastavo nekdanje Jugoslavije. V tem obdobju so izdelovali velike lesene ladje za prevoz tovorov, dolge od 25 do 30 metrov, med njimi je kakšna dosegla tudi dolžino 40 metrov. Način izdelave je bil klasičen, z rebri, kobilicami in značilnim zunanjim videzom, od lepih krstaških krm do mehko izbočenih premcev.

Na fotografiji je lesena motorna jadrnica Labor, ki je prevažala različne tovore v mali in veliki obalni plovbi. Na njej so opravljali prakso tudi dijaki Pomorske srednje šole. Fotografija prikazuje njeno popravilo v ladjedelnici v Piranu.

Vir: Splošna plovba, ustni viri

I. S.

Povezane vsebine:

Potopitev parnika San Marco

Piran je bil v 2. svetovni vojni trikrat tarča zračnih napadov