REFERENDUM O DRUGEM TIRU

Minister Gašperšič: Vlaki bi lahko po drugem tiru vozili že leta 2025

Koper, 19. september 2017
Na včerajšnjem omizju v Kopru je minister za infrastrukturo predstavil podrobnosti načrta gradnje drugega tira, udeleženci ministru pa svoje dvome o primernosti zakona.

Foto: Vlada RS

Nekdanjega prvega moža Luke Koper, Bruna Koreliča, je tako zanimalo, kakšne so alternative v primeru zavrnitve zakona o drugem tiru na referendumu. Minister je bil kratek in jasen, alternativa, ki bila pri roki, ne obstaja.

“Če zakon pade, tudi finančna konstrukcija pade,” je dejal.

Po njegovih besedah je vključevanje različnih oblik financiranja, med njimi v čim večji meri tudi zasebni kapital, predvidela Evropska komisija. Ti mehanizmi veljajo za večje infrastrukturne projekte, ki jih države članice težko obvladujejo zaradi obstoječih proračunskih omejitev.

Foto: Wikipedia

Dodal je, da so se za sosednjo državo odločili, ker je zasbenike pri železnicah zaradi vprašljive donosnosti težko najti, pri tem pa poudaril, da je partnerstvo z Madžarsko pravzaprav priložnost za Slovenijo, madžarski vlaki pa zaradi tega ne bodo deležni nikakršnih prednosti.

Skrb predsednika sekcije pristaniških špediterjev Čedomira Bojaniča, da bi sodelovanje Madžarske pri projektu lahko pomenilo poseg v koncesijsko pogodbo z Luko Koper, je minister Gašperšič odpravil z zagotovilom, da bo “Luka Koper še vedno samostojen subjekt in ga ta investicija v tem razmerju ne bo zadevala”.

Minister je prav tako zavrnil bojazni o korupcijskih tveganjih, saj bo pri nadzoru investicije sodelovalo več domačih in tujih subjektov, ker je prepričan, da bodo volivci na referendumu glasovali za zakon, pa bi lahko vlaki po drugem tiru začeli voziti že leta 2025.

Povezane vsebine:

Odziv Sveta za civilni nadzor izvedbe projekta drugi tir na zlorabo podpisa Koordinacijskega odbora

Vili Kovačič: “Vladi se mudi navidezno, hoče le prvo lopato!”

NF