FILM

Letošnji FEMF so zaznamovale slovenske premiere festivalskih uspešnic

Piran, 9. oktober 2017
V soboto se je v Piranu s podelitvijo nagrad končal osmi Festival evropskega in mediteranskega filma. Nagrado za najboljši film je prejela Slava bolgarskih režiserjev Kristine Grozevbe in Peta Valchanova, nagrado Vilka Filača za najboljšo fotografijo pa film Zadnji lovci režiserjev Jureta Breceljnika in Rožleta Bregarja, ki se je podpisal tudi pod fotografijo.

Foto: NF

Tričlansko mednarodno komisijo, ki je določila letošnja dobitnika nagrad, so sestavljali Igor Mirkovič, Jure Matičič in Marija Krunič.

Film Slava je družbenokritična drama o železniškem delavcu, ki na tirih najde vrečo denarja in jo preda policiji, v zahvalo pa ga država nagradi z novo ročno uro. Ta se kmalu pokvari, medtem pa arogantna vodja službe za odnose z javnostmi na ministrstvu za promet izgubi njegovo staro uro. Na tej točki se glavni junak iz obupa odloči, da bo za vsako ceno dobil nazaj svojo staro uro kot tudi dostojanstvo.

Foto: NF

“Odlična kritika skorumpirane družbe in medijev, film z izvrstnim scenarijem in igro, ki iz malega perifernega dogodka uspe zgraditi veliko zgodbo o neukrotljivi balkanski mentaliteti,” se je glasila obrazložitev komisije.
Film Zadnji ledeni lovci pripoveduje zgodbo sodobne generacije lovcev iz inuitske skupnosti na vzhodu Grenlandije.

“Izvrstna fotografija, ki vedno prikazuje težke življenjske pogoje in doprinaša k atmosferi filma. Cenimo vztrajnost, hrabrost in požrtvovalnost ekipe, ki je v težkih pogojih uspela kljub ledenemu okolju prikazati toplino ljudi, ki tam še vedno vztrajajo,” je Matičič prebral obrazložitev komisije.

Foto: NF

Na festivalu so si gledalci lahko ogledali 33 filmov iz 22 držav, ki so bili prikazani na največjih svetovnih filmskih festivalih, kot so Berlin, Cannes, Toronto, Sarajevo in mnogi drugi, v fokusu pa je bila filmska produkcija Velike Britanije.

Umetniški vodja festivala, Samo Seničar, je poudaril, da so bili filmi, ki so bili na ogled v Piranu v minulih dnevih, v Sloveniji prvič prikazani, v prihodnjih mesecih pa bodo predstavljali hrbtenico programov mestnih kinematografov po državi. Seničar je izpostavil še posebno sekcijo, ki je bila namenjena slovenskemu filmu.

“Najbolj sem pravzaprav vesel, da smo imeli sekcijo novega slovenskega filma. Kljub temu da vlada v naši državi nekakšna averzija do našega filma med gledalci, je treba poudariti, da je slovenski film v dobri formi,” je dejal.

Foto: NF

Na otvoritvi festivala so podelili nagrado za avtorski prispevek k evropskemu filmu, ki jo je prejel direktorj sarajevskega filmskega festivala, Mirsad Purivatra, na zaključni slovesnosti pa nagrado za igralski prispevek k slovenskemu filmu, ki jo je prejel Boris Cavazza.

“Za dolgoletno prizadevno organizacijo festivala, s katerim je zaznamoval evropsko filmsko krajino in sarajevski festival popeljal ob bok največjim evropskim festivalom. Sarajevski filmski festival je srce Sarajeva, ki ga Mirsad Purivatra s svojim udejstvovanjem ohranja v vrhunski formi,” je bila obrazložitev za nagrado Mirsadu Purivatri.

“Zanj lahko rečemo, da je ikona slovenskega filma. Njegova kreativna energija je bila in je še vedno navdih mladim igralcem. Od mladega Tonija v filmu To so gadi, Maksa v filmu Rdeči bugi, pa vse do letošnjega filma Rudar. Z vsako vlogo je pustil neizbrisljiv pečat v slovenski kinematografiji,” pa so zapisali v obrazložitvi nagrade legendarnemu igralcu Borisu Cavazzi.

Povezane vsebine:

Glavna nagrada Družini Roka Bička, Ivanu Janeza Burgerja pa največ nagrad

Oktober v slovenski Istri? Dober!

Nataša Fajon