TURIZEM

Igor Novel: “Rast destinacije bomo dosegli le z boljšo uporabo obstoječih zmogljivosti.”

Direktor Turističnega združenja Portorož ste dobro leto. Kako ocenjujete turistično razvitost destinacije Portorož in Piran?

Destinacija vse leto ponuja veliko, kar cenijo tudi turistični operaterji, agenti in novinarji, ki poudarjajo našo edinstvenost in gostoljubje. Pohvalimo se lahko z odlično hotelsko infrastrukturo, dobro gostinsko ponudbo z izbrano kulinariko in bogatim vinorodnim okolišem, raznovrstno turistično ponudbo v zaledju in z enim najslikovitejših mest v tem delu Sredozemlja z bogato kulturno ponudbo, Piranom.

S katerimi izzivi se srečujete pri svojem delu?

Za največji izziv se je izkazala izvedba velikih projektov, pri katerih moramo sodelovati različni akterji. Vodenje Turističnega združenja Portorož poteka tako v javnem kot gospodarskem interesu, saj je oblikovano kot gospodarsko interesno združenje in ne kot javni zavod, ki je sicer najpogostejša oblika v Sloveniji. Ključno je, da je delo koordinirano, zato je pomembna nenehna komunikacija in usklajevanje z vsemi akterji na destinaciji. To sicer zahteva več napora, vendar prinaša tudi boljše rezultate. Prvi so že vidni na področju načrtovanja in usklajevanja prireditev. Želimo si, da bi prireditve organizirali vse leto in jih preusmeriti tudi na podeželje, ki za mnoge obiskovalce ostaja neodkrito. Z zaposlitvijo vodje prireditev in ustanovitvijo prireditvenega odbora smo na pravi poti.

Kako ocenjujete letošnjo turistično sezono?

Od januarja do junija 2017 smo v piranski občini zabeležili skoraj 526.000 hotelskih nočitev, kar je trinajst odstotkov več v primerjavi z enakim obdobjem lani. Napovedi za poletne mesece so optimistične, zato pričakujemo, da bodo hoteli polno zasedeni. Večino nočitev, kar 75 odstotkov, še vedno ustvarijo tujci. Največ je Avstrijcev, sledijo Italijani in Nemci. Destinacija se lahko pohvali s hotelsko ponudbo na visoki ravni. Imamo štiri petzvezdične hotele, več kot polovica vseh hotelskih ležišč pa se nahaja v štirizvezdničnih hotelih. Zasedenost na letni ravni znaša 53 odstotkov, od junija do avgusta pa 87.

Kakšni so cilji in usmeritve za razvoj turizma v prihodnje?

Pri destinaciji Portorož in Piran si že več let prizadevamo za razvoj mondenega turizma, ki bi pripeljal goste, željne razkošja, kar pa bi posledično vplivalo tudi na večje povpraševanje po dražjih storitvah. Prav zato razvijamo turistične produkte, ki pomenijo edinstveno doživetje, butičnost in visoko kakovost in prispevajo k visoki dodani vrednosti destinacije.

Zavedamo se, da je to pravi korak, saj nam prostorske omejitve ne omogočajo izgradnje novih namestitvenih zmogljivosti. Prepričani smo, da bomo rast destinacije lahko dosegli le z boljšo uporabo obstoječih zmogljivosti, ki bo prinesla tudi večji izkupiček. Vsekakor je cilj zvišati število nočitev od novembra do marca, zato tudi večino promocijskih akcij usmerjamo v hladnejši del leta. Močno pa si prizadevamo, da bi ponudbo dopolnili tudi z izgradnjo golf igrišča in podaljšanjem letališke steze Aerodroma Portorož.

Kako, koliko in kje promovirate destinacijo na tujih trgih?

Vsako leto pripravimo digitalno promocijsko kampanjo, ki je usmerjena na italijansko in nemško tržišče. Sodelujemo z dvema tujima PR agencijama, eno s sedežem v Münchnu, ki skrbi za vse nemško govoreče trge in drugo s sedežem v Milanu. Obe sta specializirani za turizem. Sodelujemo seveda tudi s tujimi predstavništvi STO, redno pa se udeležujemo tudi različnih turističnih sejmov in borz ter drugih predstavitev v tujini.

Kateri večji projekti potekajo trenutno?

Poteka spletna kampanja »Skriti kotički Mediterana«, ki smo jo pripravili v sodelovanju s turističnim gospodarstvom na destinaciji in traja do konca leta. Namen kampanje je spodbuditi naše goste k odkrivanju manj znanih točk v Portorožu, Piranu in zaledju, s poudarkom na sedaj zelo aktualnih vsebinah, ki jih ustvarijo uporabniki sami (tako imenovani user-generated content). Cilj kampanje je, da gosti obiščejo skrite kotičke, jih fotografirajo in svoje fotografije objavijo na Instagramu s ključno besedo #spotrevealed ali na spletni strani www.portoroz.si/spotrevealed. Kampanja poteka v obliki nagradne igre, v kateri bomo do 15. septembra podarili štiri GoPro kamere.

Pripravljamo tudi novo strategijo razvoja turizma v občini Piran, v kateri želimo definirati smer razvoja turizma na destinaciji. Septembra bomo v ta namen izvedli delavnice, intervjuje in okroglo mizo z namenom vključevanja vseh deležnikov v turizmu. Poteka tudi prenova spletne strani www.portoroz.si, ki bo bolj atraktivna in sodobna.

Povezane vsebine:

Je piranska občina prijazna do domačinov in obiskovalcev?

Uspešna sezona in minus v blagajni

»Tu se zbiramo tisti, ki smo odprti do novih znanj in spoznanj«

Tomi Brezovec: »Čez dvajset let turizem zagotovo ne bo tak, kot ga poznamo danes«

Mauro Belac