INTERVJU MESECA

Goran Križnar: »Verjamem, da je Adria turistični projekt nacionalnega pomena«

Adria Ankaran ima novega direktorja. Na to mesto je bil imenovan Goran Križnar, ki je bil doslej prokurist podjetja. Dosedanji direktor Rajko Rešek je sprejel nov karierni izziv.

Rešek in Križnar sta v zadnjih letih zelo uspešno vodila turistično podjetje, ki je finančno in poslovno sanirano. Uresničitev razvojnih investicij je glavna naloga pred podjetjem in novim vodstvom.

Foto: Goran Križnar, avtor: Osebni arhiv

Kot nekdanji prokurist družbe Adria Ankaran ste pred kratkim postali njen prvi mož. V kakšnem stanju ste prevzeli vodenje družbe od predhodnika g. Rajka Reška?

Podjetje je finančno in poslovno sanirano ter pripravljeno na nov razvojni zagon. Vendar moram pri tem vprašanju najprej izpostaviti, da sva z g. Reškom vsa ta leta delala skupaj. Še več, v podjetje sem prišel že pred njim in leta 2010 pripravil sanacijski program ter kasneje sodeloval pri njegovem izvajanju. Zato bi bilo zavajajoče govoriti o tem, da sem vodenje družbe prevzel od predhodnika, ker sem bil celotno obdobje del vodstva, gre bolj za nadaljevanje dela. S kolegom Reškom, ki mu čestitam za novo funkcijo, sva odlično sodelovala.

Če je imela družba še leta 2010 več kot milijon evrov izgube, sedaj že pet let posluje z dobičkom. Hkrati nam je uspelo za dobrih 75 % znižati zadolženost in zgraditi zdrav in zanesljiv denarni tok, tako da je Adria pripravljena na nove investicije. Poleg finančnih podatkov je zagotovo pomembno tudi to, da smo v teh letih povečali število zaposlenih s 50 na 80. Nova delovna mesta se ob izvedbi razvojnih načrtov obetajo tudi v prihodnjih letih. Skratka, podjetje je uspešno sanirano in postavljeno na zdrave temelje.

Kakšna je vizija poslovanja Adrie Ankaran?

Verjamem, da je Adria turistični projekt nacionalnega pomena, ne le lokalnega. Glede na to, koliko obale imamo, je seveda vsak meter izjemnega pomena. Temu je pritrdil tudi gospodarski minister Zdravko Počivalšek ob nedavnem obisku našega resorta.

Z dobrim vodenjem podjetja lahko država izkoristi velik potencial, ki ga za slovenski turizem predstavlja naš turistični resort. Zato sem prepričan, da bi bilo dobro, da ostane podjetje dolgoročno v državni lasti, vsekakor pa v slovenskih rokah. Vsak meter slovenske obale je strateškega pomena in predstavlja potencial, ki ga moramo izkoristiti za blaginjo naše skupnosti.

Naša vizija je nadaljevanje razvoja na podlagi uspešne sanacije ter izvedba razvojnega načrta, ki bo v največji meri uskladil različne poglede, od poslovnih do ekoloških in lokalnih potreb.

Ali so predvidene razvoje investicije? Katere?

Seveda, podjetje ima ambiciozne razvoje načrte, ki bodo zagotovili pameten izkoristek tega zelo velikega prostora ob slovenski obali. Njihov cilj je dvig kakovosti turističnih kapacitet ter predvsem veliko dodatne vsebine, ki je ključna za moderen turizem. Med razvojnimi prioritetami je recimo razvoj medicinskega turizma v sodelovanju z drugimi lokalnimi deležniki, saj lahko tako povežemo več lokalnih akterjev ter dosežemo pomembno sinergijo.

Vsekakor so razvojni načrti usmerjeni v zagotavljanje trajnostnega turizma ter izkoristek zelenih površin, ki so največji kapital našega turističnega resorta. Za ta prostor nikakor ne bi bila primerna pretirana pozidava, ker je prav vegetacija največji adut in primerjalna prednost. Zato smo pri pripravi razvojnih načrtov posebno pozornost namenili prav pametni umestitvi novih kapacitet v ta zeleni resort. Končno je za našo družbo bistveni kamp, ki se odlično ujema z naravnim okoljem. Tako npr. načrtujemo ureditev kolesarskih stez in sprehajalnih poti ter postavitev adrenalinskega parka. Najbolj pomemben element razvojnih načrtov pa je zagotovo izgradnja novega hotela s 4 zvezdicami ter spremljajočega programa z wellness ponudbo in primernimi kongresnimi kapacitetami. Vse investicije temeljijo na zagotavljanju pogojev za nove vsebine z visoko dodano vrednostjo. Hotelske kapacitete so odlična nadgradnja kampa in počitniških doživetij, ki celoten resort zaokrožijo v pomemben turistični projekt. V kratkem bomo celovite razvojne načrte predstavili tudi javnosti.

Ali vidite možnosti, da bi celoten turistični resort posloval vse leto, ali boste raje ostali na sezonskem poslovanju?

Resort je že sedaj odprt vse leto, čeprav je res, da glavnino naših prihodkov dosežemo v poletni sezoni. Tudi v zimskih mesecih zagotavljamo ponudbo, od apartmajev do wellnessa in bowlinga, pa tudi hotel je le občasno zaprt zaradi vzdrževanja.

Seveda pa je namen razvojnih načrtov prav zagotavljanje vsebin, ki bi omogočile celoletno poslovanje v polnem obsegu. Pri tem je seveda jasno, da nismo v Portorožu ali kateri drugi podobni turistični destinaciji, zato se moramo še toliko bolj potruditi, da z ustreznimi vsebinami polnimo naše kapacitete izven glavne sezone. Z izvedbo razvojnih načrtov bomo dosegli tudi to, predvsem pa omogočili nova kakovostna delovna mesta.

Foto: Adria Ankaran, avtor: Osebni arhiv

Na kakšen način boste, glede na lego kampa in celotnega naselja v neposredni bližini Luke Koper, prepričali turiste, da obiščejo ravno vaš kamp in ne katerega drugega? Kaj je tisto, kar pritegne goste, da letujejo v Adrii?

V vseh teh letih nisem zasledil ene same pritožbe gosta zaradi bližine pristanišča, prej vidim težavo v priobalnem pasu, ki bi ga morali ustrezneje urediti, saj sedaj res ni najbolj privlačen. Sicer pa je med ključnimi razlogi za dober našega kampa predvsem bujna vegetacija, ki zagotavlja senco, in izjemno naravno okolje. To so tudi razlogi za prvo ali drugo mesto na lestvici najboljših velikih kampov v Sloveniji. Tudi zato je pomembno poudariti, da je prav vegetacija naš največji adut. Naš kamp ponuja zelo veliko prostora in zelenih površin, kar kompenzira pomanjkljivosti priobalnega pasu ter bližino pristanišča. Vse to zagotavlja prijetnost bivanja v našem naselju . Poleg naravnega okolja pa je seveda pomembno, da z ustrezno vsebino gostom ponudimo pestra doživetja in tako zagotovimo, da se k nam z veseljem vračajo.

Kako potekajo dogovori z ankaransko občino glede omejitve dostopa do Adriinega kompleksa? Ste se z občinskim vodstvom že sestali?

Najprej naj poudarim, da dostop ni omejen. Seveda je omejen promet za avtomobile, ne pa dostop za pešce in sprehajalce. Jasno je, da smo naše zemljišče ogradili, saj je to nujen standard za zagotavljanje reda in varnosti, kar je pomembna naloga za kakovostno turistično naselje. Vendar so vsi naši ukrepi usmerjeni v iskanje ravnotežja med zahtevami turističnih standardov in sožitja z lokalnim prebivalstvom. Bilo je nekaj nesporazumov v komunikaciji, kar bomo v prihodnje zagotovo popravili, a ves ta čas je območje naselja povsem odprto tudi za lokalno prebivalstvo in veseli me, da ga tudi tako pogosto obiskujejo.

Z občinskim vodstvom smo se že večkrat sestali, ne le zaradi teh vprašanj, temveč tudi zaradi vizije razvoja. Res je, da so glede tega še nekakšna razhajanja, še posebej glede kampa, a verjamem, da bomo v bodoče uskladili naše poglede.

Končno Adria deluje v izjemnem sožitju z lokalnim okoljem, ne le z lokalnim prebivalstvom in raznimi društvi, temveč tudi z lokalnimi poslovnimi partnerji. Pomembno pa je tudi dejstvo, da je naša družba najpomembnejši gospodarski subjekt v občini, pri tem pa je kar tretjina naših zaposlenih iz občine Ankaran. Zato je za nas zelo pomemben dialog z lokalno skupnostjo ter uskladitev razvojnih pogledov.

Kako vidite vlogo Adrie Ankaran kot osrednjega turističnega subjekta v občini Ankaran pri sodelovanju s krajem in krajani oz. soustvarjanju identitete kraja?

Kot sem že dejal, deluje družba v sožitju z lokalnim okoljem, kar si želimo še okrepiti. Tudi zato vidimo pomembno vlogo v povezovanju različnih lokalnih akterjev, npr. na področju medicinskega turizma in drugih vsebin. Vsekakor je Adria kot največje turistično podjetje v kraju lahko pomemben povezovalec ter tako partner pri tvorjenju identitete kraja. Verjamem, da vodstvo lokalne skupnosti v svoji viziji razvoja doživlja turizem kot najpomembnejšo panogo, kar je najbolj usklajeno z vizijo zelenega Ankarana in trajnostnega razvoja, ki bi primerjano prednost kar najbolje iztržil.

Norman Petrovič

Povezane vsebine:

Vsak otrok bi moral uresničevati svoje pravice o lepih počitnicah

Med najbolj razvojno in inovativno usmerjenimi zdravstvenimi ustanovami

Redka školjčna sipina v Ankaranu