PIRAN – PIRANO

Fulvia Zudič je na ogled postavila “svoj” Piran

Piran, 29. junij 2018
V Galeriji Herman Pečariča v Piranu je že en teden na ogled razstava del piranske slikarke Fulvie Zudič z naslovom Piran – Pirano, s katero se je na svojstven način poklonila vsem, ki so v preteklosti oblikovali njegovo zelo posebno in bogato dediščino.

Foto: Nataša Fajon

Fulvia Zudič je s samostojno razstavo v Galeriji Herman Pečariča gostovala natanko pred desetimi leti, ko se je predstavila z opusom slik Solna polja, tokrat pa je na ogled postavila dela, ki so nastala lani in letos prav za to razstavišče.

Fulvia se je, kot je izpostavila kustosinja razstave Nives Marvin v svojem nagovoru, v treh desetletjih, odkar je diplomirala, uveljavila s prepoznavno likovno slikarsko govorico.

Foto: Nataša Fajon

“Ne oziraje se na sodobne ali trenutne trende je razvijala svoj slikarski izraz, ga ves čas nadgrajevala, največji navdih pa ji še vedno predstavlja Istra, tako pokrajina kot tudi vedute istrskih mest,” je dejala Marvinova.

Odločitev o motivu tokratne razstave je nastala med sprehodi po Piranu, ko so Fulvijino pozornost pritegnile ulice oziroma njihovi kotički, ki se že tako maloštevilnim mimoidočim najpogosteje izmuznejo tik pred njihovimi očmi. Avtorica je skice in fotografije, nastale med pohajkovanjem po izbranih ulicah, prepletla z obrisi slik v svojem spominu in odtisi občutkov, ki so jo preplavljali med zajemanjem motivov, in ustvarila dela, ki prikazujejo, kot je dejala sama, njen Piran.

Foto: Nataša Fajon

A svojega Pirana nam Fulvia ne predstavlja le s samimi deli, o svojem intimnem odnosu do njega nam pripoveduje tudi skozi postavitev. Isti motiv je namreč upodobljen v več različicah in v različnih formatih. Izpostavljeni so arhitekturni elementi, kot so oboki, ozke ulice, pročelja hiš z značilnimi stavbnimi členi, torej tisti, ki govorijo o beneškem izvoru mesta.

Poleg motivov in avtorske postavitve o Fulviji in njenem odnosu do domačega kraja govori izrazita in vseprisotna modra barva, ki na upodobljenih motivih deluje sproščujoče, kot bi ulice in hiše pobožalo morje in na njih pustilo odtis modrine. Modrine, ki v kaotičnosti vsakdana ponuja osvobajajoči mir.

V likovnem smislu so, po besedah Nives Marvin, Fulvijina dela nekakšen intimni spomenik njenemu Piranu. Nobena od na stotine upodobitev, ki jim je bil Piran navdih, namreč ne odraža takšnega vzdušja, kot ga njene piranske ulice.

“Zanimivo je, da na slikah ni nobene človeške figure. Fulvia razmišlja drugače, upodablja stvari, materialno dediščino, ki so jo številni rodovi ustvarili pred nami. Tako je razstava svojstveni poklon našim prednikom, ki so to dediščino ustvarili,” je svoj nagovor zaključila kustosinja.

Razstava Piran – Pirano bo v Galeriji Herman Pečariča na ogled vse poletje, kar pomeni, da se bodo množici podob Pirana kaj kmalu priključile nove, ko bodo obiskovalci razstave raziskovali mestno jedro, iščoč kotičke s Fulvijinih platen, ki obljubljajo spokojnost in radost.

Nataša Fajon

Povezane vsebine:

Pirano e Parma unite nella musica / Piran in Parmo združila glasba