POLETNI FESTIVAL

Drugi teden PPF nadaljuje z vrhunskimi dogodki

Koper, 20. junij 2018
Za uvod v drugi teden jubilejnega, 25. Primorskega poletnega festivala je danes poskrbela festivalska premiera Kraljica mati, ki jo je Manlio Santanelli napisal v letu 1984, leto kasneje pa zanjo prejel nagrado Premio IDI (Istituto Dramma Italiano).

Eugène Ionesco je Kraljico mater ocenil celo za najboljše dramsko besedilo osemdesetih let 20. stoletja. Uprizorjena je bila v vrsti evropskih držav in v Rusiji, še danes pa velja za njegovo največkrat uprizarjano dramsko besedilo. Prvo slovensko uprizoritev igre v koprodukciji Gledališča Koper in MG Ptuj so pripravili prevajalec Gašper Malej, režiser, scenograf, kostumograf in koreograf Damir Zlatar Frey, asistentka scenografa in kostumografa Tina Dobrajc, dramaturg Rok Andres, asistenta režiserja Rok Andres, Renata Vidič, oblikovalec svetlobe Jaka Varmuž, videoanimacija Noemi Zonta, asistent scenografa Mito Gegič, lektorica Barbara Rogelj ter igralca Nataša Barbara Gračner in Aleš Valič.

Jutri, v četrtek, 21. junija, bo Kraljica mati doživela ponovitev, medtem ko v petek v Koper na Martinčev trg prihajajo The Frajle. Štiri dame, dve akustični kitari, en šov! Novosadska štiriperesna glasbena deteljica s svojimi nastopi – slogovno zajemajo čardaš, pop rok in šansone ter včasih zapuščajo vtis prave kabaretne skupine – osvaja poslušalce od leta 2009. Odlične vokalistke se bodo tudi v Kopru predstavile z avtorskimi pesmimi in priredbami največjih uspešnic Balkana, med njimi zagotovo ne bosta manjkala domača zimzelenčka Zemlja pleše in Dan ljubezni.

V nedeljo, 24. junija, bo Martinčev trg v Kopru zavzelo Narodno gledališče Republike Srbske, Banjaluka (BiH) z realistično grotesko hrvaškega dramatika Mateta Matišića, ki spaja prvine antične tragedije s komedijo absurda in črnim, montipajtonovskim humorjem Sinovi umirajo prvi. V središče dogajanja (ustvarjalci predstave so ga iz Zagore v Dalmaciji »prenesli« v vas, nedaleč od Banjaluke, v trinajsto leto po končani vojni in drugo po smrti Slobodana Miloševića) postavlja družino, ki ne preneha objokovati izgube sina in brata; tudi zato, ker ne vedo, kje je njegovo truplo, in ga ne morejo pokopati. V prizadevanjih, da bi našli vsaj sled za njim, pa se člani družine zapletejo v mrežo mafijskega trgovanja s posmrtnimi ostanki, ljudmi in njihovimi usodami …

Kot je znano, nosi letošnji Primorski poletni festival slogan Praznujemo. In tako bodo praznovali tudi v vseh štirih istrskih občinah, ki so festival letos skupaj podprle. Prvo praznovanje prihaja v torek, 26. junija, na Titov trg, kjer se bo ob 21.30 predstavila skupina Danza Verticale. Gre za prvo italijansko skupino performerjev, ki svoje predstave, v katerih spajajo ples, arhitekturo in glasbo, uprizarjajo na velikih vertikalnih (javnih) površinah, kjer dramaturgijo performansa stapljajo z dramaturgijo prostora.

Skupni imenovalec njihovih predstav, ki jih je žanrsko težko opredeliti, je oblikovanje prostora, ki skupaj z videoprojekcijo ustvarja močan vizualen vtis in prostor performansa prilagaja novim idejam, refleksijam in perspektivam. Različico predstave Full Wall, ki jo bo skupina predstavila na Titovem trgu v Kopru, je navdihnila osebnost Koprčana Santoria Santoria, ki je bil s svojimi študijami o človeku in materiji predhodnik sodobni znanosti. Soorganizator je Italijanska skupnost »Santorio Santorio« Koper.

V sredo, 27. junija, bo med večeri v Sveti jami na Socerbu ob 21.30 projekcija filma Pekel. Gre za prvi italijanski nemi celovečerni film (1911), kinematografsko priredbo prvega speva Dantejeve Božanske komedije, ki se po dolgotrajni restavraciji znova predstavlja v svoji razkošni polnosti ter z nekoč inovativnimi filmskimi triki in učinki tudi današnjega gledalca popelje v svet grozljivih pustinj in prepadov pekla, kjer tavajo pogubljeni in vznikajo mitološke pošasti.

Prav tako v sredo, 27. junija, bo Primorski poletni festival praznoval tudi v piranski občini. Ob 21.30 se bo namreč v portoroškem Avditoriju začel muzikal Vročica sobotne noči. Odrska priredba Mestnega gledališča Brno ohranja zgodbo filma, ki je konec sedemdesetih v diskotekah zanetil pravo vročico in med zvezde izstrelil Johna Travolto, britanska glasbena skupina Bee Gees pa je leta 1978 za glasbo v filmu prejela grammyja. Češko uprizoritev označujejo odlična koreografija ter mojstrsko izvedeni plesni in pevski nastopi.

Podrobnejši program Primorskega poletnega festivala je na voljo na strani Gledališča Koper..

Povezane vsebine:

Prva slovenska uprizoritev igre Kraljica mati

Primorski poletni festival bo jubilej praznoval v vseh štirih obalnih občinah

Četrt stoletja Primorskega poletnega festivala