POLETNE PRIREDITVE

Četrti Poletni festival Piran izpolnil pričakovanja

Piran, 8. avgust 2017
Četrta izvedba Poletnega festivala Piran je za nami. Veliki oder na Tartinijevem trgu je dobro služil tako glasbenikom kot plesalcem, uspešno pa si je svoj obstoj izboril tudi v soočenju z razbesnelo tramontano.

Gaj Žmavc in Tetiana Svetlična, odlomek iz baletne predstave Edwarda Cluga Favn, foto: Nataša Fajon

Tartinijev trg je štirinajst dni veljal za priljubljeno mesto srečanja vseh tistih, ki so si ob večerih zaželeli glasbene ali plesne predstave. Kot že četrto leto zapored je bilo poskrbljeno za oboje, obiskovalci pa so množično obiskali tako ene kot druge. Očitno sta ples in glasba kombinacija, ki se ravno prav dotakne od poletnega sonca pregretih čutil.

Kaj vse si lahko od letošnjega festivala obetamo, je dobro napovedal že otvoritveni večer ali večer v “blišču odrskih luči”. V njegovem objemu so zablesteli tenorist Martin Sušnik, ki je navdušil z arijama iz oper Turandot in Rigoletto ter znano neapeljsko kancono, Tonja Senčar Trio z vrhunskimi interpretacijami tujih in domačih uspešnic in mlada violinistka Ema Brlan, ki je ob spremljavi Katarine Lotrič na klavirju izvedla Montijev Czardasz. S prefinjeno govorico teles pa so glasbo nadgradili solisti Tijuana Križman Hudernik, Kenta Yamamoto, Tetiana Svetlična, Filip Jurič, Nina Noč, Aleks Theo Šišernik in Jelena Lečič z odlomki iz klasičnih baletnih predstav, Gaj Žmavc in Tijuana Križman Hudernik z odlomkom iz baleta Stabat Mater Edwarda Cluga, Siniša Bukinac, ki je plesal v coklah, ter duet Eva Tancer in Romana Fičur s svojo avtorsko koreografijo.

Gaj Žmavc in Tetiana Svetlična, premiera novega dela Gaja Žmavca Moment Musicaux, foto: Nataša Fajon

Solisti ljubljanske in mariborske operne hiše so pričarali čarobno vzdušje tudi na dan, ko je po Piranu divjala tramontana. Ta je namreč ostala pred vrati Tartinijevega gledališča, kjer so na odru želi bučne aplavze ob izvedbah odlomkov iz priljubljenih klasičnih baletov in sodobnih koreografij. Za vrhunec večera so poskrbeli Gaj Žmavc, Tetiana Svetlična in Jure Masten s premierno izvedbo povsem nove miniature, za katero je koreografijo “zagrešil” Gaj.

Oder na trgu je do konca festivala gostil še celovečerno baletno predstavo Dama s kamelijami, avtorski projekt Siniše Bukinca Romea in Giulio ter dve predstavitvi udeležencev plesnega seminarja Danc’s Piran, na njem pa so nastopili tudi Anika Horvat s koncertom ob svoji 25. letnici glasbenega delovanja, Tosca Beat, celjska Satchmo Dixieland Banda. domača legendarna skupina Areia in 3 Big Band Orchestra s Samuelom Lucasom.

Poseben večer je bil posvečen domačemu violinistu Giuseppeju Tartiniju, saj se 2. avgusta spominjamo postavitve spomenika na osrednjem mestnem trgu. Pod njegovim budnim očesom je nastopil Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije s solistko Niko Toškan na violini in sopranistko Niko Gorič.

Tijuana Križman Hudernik in Kenta Yamamoto v baletu Dama s kamelijami, foto: Nataša Fajon

Ob plesu tako uveljavljenih domačih plesalcev kot tistih, ki jim na tej poti vztrajno sledijo, je občinstvo vzdihovalo in ploskalo še nekaj večerov, na slavnostnem zaključku v intimnem vzdušju Tartinijevega gledališča, ko je zunaj divjalo neurje, pa so piko na I festivalskemu dogajanju postavili še sopranistka Rebeka Lokar, Urška Gutnik na volini ter Godalni kvartet Quartissimo.

Odlomek iz baleta Labodje jezero, foto: Nataša Fajon

“Poletni festival Piran, na katerem smo letos uprizorili 15 dogodkov, od tega dve celovečerni baletni predstavi, dva gala baletna večera, eno plesno predstavo, dva večera baletnega seminarja Dancs-Piran, dva večera s prepletom resne glasbe, baleta in popularne glasbe, dva večera klasične glasbe ter štiri večere popularne sodobne glasbe, iz leta v leto raste tako po celostni podobi kot kakovosti programa. Občinstvo z navdušenjem spremlja dogodke in prav nič ne preseneča informacija, da je kar nekaj turistov obiskalo Piran prav zaradi Poletnega festivala. Organizatorji smo z realizacijo sila zadovoljni in že razmišljamo o Poletnem festivalu Piran 2018,” je ob koncu festivala dejal Tomaž Rode, predsednik Društva baletnih umetnikov.

Vittorio Galloro in Arianne Lafita Gonzalvez, odlomek iz baleta Navihanka, foto: Nataša Fajon

Tijuana Križman Hudernik v baletu Dama s kamelijami, foto: Nataša Fajon

Poletni festival Piran je nastal na pobudo Društva baletnih umetnikov Slovenije, ki je združil moči z Zvezo kulturnih društev Karol Pahor Piran in ob podpori Občine Piran k nam pripeljal vrhunske umetniške ustvarjalce, ki zagotovo prispevajo svoj delež k vključitvi Pirana na zemljevid destinacij kulturnega turizma.

Povezane vsebine:

“Ples je igra glasbe, kostumov, luči in gibov …”

Tartinijev trg tudi letos v znamenju plesnih in glasbenih večerov

Nataša Fajon